FANDOM

Autor: Werax

Zya-Nui
Zya-Nui.png
Typ wyspa
Teren pół na pół sztucznej zieleni i terenu zabudowanego
Stwórca nieznany
Mieszkańcy Ixanianie
Stan istnieje, jest droidem
Populacja: 2000
 
Zya-Nui to wyspa znajdująca się na północny zachód od Techno Nui. Tak naprawdę jest droidem.

Historia Edytuj

Ta wyspa była przedtem suchą pustynią. Ale Potężny błysk zmienił ją całkowicie i Energetyczne Protodermis wylało na 3/4 wyspy, przez co Zya-Nui wydawała plony. Gdy na tą wyspę przybyła rasa Ixanianów, to ta rasa całkowicie wytępiła Rahi, pozostawiając przy życiu najsilniejsze. Póżniej te Rahi zostały wykorzystane do budowy twierdzy na wzór Destralu i po 9 latach budowa była zakończona. Ponadto Ixanianie wcieli je wykorzystać do ataku na Techno-Nui. Jakieś kilka lat póżniej Ixanianie weszli do wnętrza wyspy i zamontowali tam Główny Generator, który sterował tą wyspą. Oprócz tego zamontowali w nim Iskrę Życia najpotężniejszych Makut i generator transformacyjny. Kiedy Zya-Nui została zaatakowana przez Techno-Toa i Zakon, Ignitron wysłał swą armię, by dać czas na doładowanie. Gdy Storm zaatakował, Ignitron uruchomił Generator, który przemienił sztuczną wyspę w megadroida. Obecny status: kieruje się ku Techno-Nui.

Teren Edytuj

Przedtem jako zwykła wyspa, Zya-Nui miała surowy klimat. Jednak Potężny Błysk spowodował wyciek Protodermis i wyspa stała się Rajem dla Rahi, szczególnie dla Spinaxów. Jakieś 21 lat póżniej wyspa zmieniła się w jedną wielką twierdzę Ixanianinów.

Mieszkańcy Edytuj

Przedtem zamieszkiwały ją wyłącznie pustynne Rahi, ale Błysk spowodował, że wyspa porosła roślinami. Po zbudowaniu na niej nowej bazy, wyspę zamieszkiwały Ixanianinowie i potężne Rahi.

Spis Rahi Edytuj

Spis Ixanianów Edytuj

Obecni Edytuj

  • Ignitron - Lider Bractwa Ixaniana. Wcześniej znany jako Icyn.
  • Thunder - członek Bractwa, mechanik pojazdów.
  • Legerox - członek Bractwa, wódz armii Pteradonów i Dragonzaurów.
  • Retsal - członek Bractwa, tworzy eksperymentuje i mutuje Rahi.
  • Kadim - członek Bractwa, zastępca dowódcy.

Dawni Edytuj

  • Exan - wcześniej członek Bractwa, Ixanianowie go porzucili w trakcie walki o Techno-Nui. Wcześniej znany jako Fury.
  • Lockdown - pierwszy lider Bractwa, został zabity przez Icyn'a.
  • Zhirox - genetyczna kopia Chiroxa, kieruje się na Karda Nui.
  • Storm - członek Bractwa, zwiadowca, ma moc przywołania burzy. Zamierza zniszczyć Ignitrona. Zginął przez Bladarę.
  • Shadowed Samurai - członek Bractwa, ma zdolności samurajskie. Stanął po stronie dobra.
  • Schockwave - członek Bractwa, ma osobowość Toa i Ixaniana. Zginął, broniąc Bladarę.

Trivia Edytuj

  • Wyspa została nazwana Zya-Nui, ze względu na komendę "Manas Zya" przez Mrocznego Samuraja. Twierdził, że to "przekonująca" nazwa.

Pojawienie Edytuj

Wyspy
Wszechświat Matoran
Techno-Nui | Zero-Nui | Zya-Nui | Kir–nui | Ka-nui | Spoko-nui|Le-nui
Alternatywny Wszechświat
Brak
Inne Wyspy
Igni-Nui | Ru-nui| Keo-Nui
Karun
Kano-Nui | Zaron-Nui
Lakoro (Biokoro)
Therra-Nui | Mataxia | Vari-Nui

Więcej z Fandomu

Losowa wiki