FANDOM

Zakon Toa Groda
Toa Gardan
Typ Zakon Toa i Matoran
Lider Toa Gardan
Charakterystyczne nieznane
Wrogowie Teridax(pokonany)
Status istnieje,aktywny
Miejsce pobytu Nieznane
Potęga: nieznana

HistoriaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Cztery miesiące po opanowaniu ciała Mata Nui przez Makutę Teridaxa stworzono Zakon Toa Groda. Na początku składał się z Toa powietrza Gardana(lidera zakonu zakonu), Toa powietrza Kongu(uratowanego przez zakon), Po-Matoranina Hunbrata i Toa wody Hahli(zamienionej w Toa dzięki sztucznemu protodermis stworzonego przez Hunbrata). Początkowo zakon stawiał mały opur armii Teridaxa. Tak było przez miesiąc aż do odnalezienia przez zakon Brutaki. Okazało się że za zakonem poszli Kopaka, Pohatu i Solek. Chcieli pomóc zakonowi w pokonaniu Makuty. Brutaka przeniósł wszystkich do innego wymiaru.

Wielka Armia z Umarłych BohaterówEdytuj

Po wylądowaniu zakonu, Brutaki, Kopaki, Pohatu i Soleka w innym wymiarze podszedł do nich Ko-Matoranin. Kopaka przyjrzał i nie mógł uwierzyć własnym oczom. Pohatu, Hahli i Kongu po chwili także nie wierzyli. Kopaka krzykną: Matoro?! Ko-Matoranin pokiwał głową. Był to Matoro. Nagle zamienił się w Toa Inika a potem w Toa Mahri. Zakon, Toa Nuva, Sole i Brutaka nagle ujrzeli wszystkich Toa i Matoran z ich wymiaru którzy umarli. Okazało się że po śmierci idą do tego wymiaru. Wszyscy Toa i Matoranie z tamtego wymiaru postanowili dołączyć do Zakonu Toa Groda. Zanim Brutaka przeniósł wszystkich do ich wymiaru Solek zapytał się co się dzieje po śmierci z Makuta. Toa Lhikan zaprowadził Soleka do tajemniczej pieczary która była więzieniem. Solek ujrzał tam wszystkich Makuta którzy kiedyś zginęli oprócz Teridaxa. Zapytał się Lhikana dlaczego Teridax nie jest w tym więzieniu. Lhikan oznajmił mu że trzeba go uwięzić w zniszczonym ciele na minutę, a wtedy pójdzie do wiecznego więzienia. Solek dobrze zapamiętał słowa Lhikana. Po powrocie do Metru Nui Zakon ruszył odbić Metru Nui.

Wielka bitwaEdytuj

Po powrocie Zakonu na Metru Nui zaatakował on Rahkshi panujące w Maetru Nui. Po wygranej przez Zakon drugiej bitwie o Metru Nui Ruszyli na Makutę Teridaxa.

Śmierć MakutyEdytuj

Kiedy Zakon walczył z Makutą wydawało się że Makuta wygra, gdy nagle wszyscy ujrzeli gigantyczną złotą Ignikę która wystrzeliła świetlny promień w Makutę. Kiedy Makuta został zabity Ignika zniknęła. Solek powiedział Toa żeby szybko zamkneli otwór którym może uciec duch Teridaxa, po minucie powiedział że już nie trzeba. Solek wstąpił do zakonu, Kopaka i Pohatu wrócili do reszty Toa Nuva, a Brutaka wrócił do swojej dryżyny. Teraz zakon chroni Matoran i Turaga.

CzłonkowieEdytuj

Toa:

  • Gardan
  • Kongu
  • Hahli
  • Lhikan
  • Matoro
  • Jovan
  • Naho
  • Nikila
  • Nidhiki

Matoranie:

  • Hunbrat
  • Solek
  • Mavrah
  • Reysa
  • Kodan
  • Ihu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki