FANDOM

Autor: Kostex

Z misją na Vari-Nui
Brak obrazka.jpg
Seria Bionicle Lakoro Adventures
Główny bohater Khanui
Miejsce akcji Vari-Nui
Autorzy Kostex
Długość: brak danych

Wielka Gwiazda wystrzela dwa promienie, które przemienieją dwóch Toa na Therra-Nui: Khanuiego i Dooku, oraz trzech Toa na Mataxii: Electrixa, Dawgrę i Kahona. Zostaja oni przeteleportowani na wyspę Vari-Nui...

Cz.1 Zdziwienie Edytuj

-O żesz ty, ja cię nie mogę, na Lakoro!! Coś we mnie stuknęło i zmutowało, a teraz jestem na jakiejś wyspie... Co o tym sądzisz, Khanui? - rzekł zafascynowany Toa Dooku.

-Nie no, mistrzostwo... Czegoś takiego jeszcze nie widziałem... To dziwniejsze od podróży Metrunuvy... Fajne mamy pelerynki, nie?

-Ty, ktoś tam idzie... - Dooku przeładował Midaka, a Khanui przygotował miecz.

-Kim jesteście? Co tu robicie? Co to za wyspa? - rzucała pytania biała istota z Kanohi Volitak, podobna do Toa, także z peleryną.

-Sami nie wiemy... - odrzekł Toa Khanui. -Jesteś Toa?

-Tak, na imię mam Kahon, jestem Toa Lodu, a wy?

-Ja jestem Toa Kamienia, Khanui.

-A ja Dooku, Toa Ziemi.

-Wiem, że jesteście Makuta z maskami iluzji, albo mnie to coś walnęło, tak, że postradałem zmysły... - wtrąciła czarna postać z Kiril na twarzy z wyciągniętym mieczem, zmierzając ku Toa.

-Następny Toa? - zdziwił się Dooku.

-Dawgra! Myślałem, że nie żyjesz! - wykrzyknął Kahon.

-Kahon?!... A więc, to też Toa?... Więc ze mną wszystko w porządku... No to spoko. Jestem Dawgra, a wy? - rzucił Toa Ziemi z Kiril.

Wszyscy się sobie przedstawili. Ale to nie był koniec niespodzianek, ponieważ doszedł jeszcze jeden, ledwo żywy Toa.

-Electrix, co ci się stało?! - krzyknął do leżącego Dawgra.

Czerwony Toa cały iskrzył.

-Piorun wywołał u mnie coś... Zobaczcie! - i Toa Electrix piorunem rozbił skałę. -Jestem teraz Toa Ognia i Elektryczności...

-Wstawaj, musimy wszyscy ruszyć na misję, musimy bowiem pokonać Makutę Vabagha i uratować Av-Matoran z łapsk Makuta z bagien! Ruszajmy! - rzekł Khanui, i wszyscy Toa wyruszyli na misję. CDN...

Cz.2 Baza Edytuj

Toa przemierzali bagna przez półtorej godziny, aż dotarli do jakiejś jaskini. Weszli do niej i odkryli tam opuszczoną, ale w dobrym stanie bazę Toa. Gablotka przy ścianie była zaopatrzona w pięć par silników rakietowych. Toa Khanui postanowił, że przejmą tę siedzibę. Jednak była już noc, a dzień był bardzo dziwny, więc zrzucili peleryny i położyli się spać.

Cz.3 Atak z zaskoczenia Edytuj

Rankiem, Dooku obudził się pierwszy. Przeciągnął się, założył silniki rakietowe na nogi, przeładował broń i ruszył na poznanie nowej okolicy. Gdy nie było go około pół godziny, Kahon usłyszał szum dochodzący zza zarośli, niedaleko bazy. Szepnął do reszty i machnął ręką na znak ciszy. Wszyscy przygotowali miecze. Nagle przed drzwiami pojawił się straszny Makuta z żądłami i Nynrahem, i wystrzelił z niego do Toa Lodu. Ten rozciął pocisk i wymierzył ostrzem do stwora.

-Ty pewnie jesteś Makuta... Chociaż nie wyglądasz.. Raczej taki... zuk ze skrzydłami...

-Dokładnie Makuta Bitill, ciołku. - syknęła czarna, szkaradna postać.

-Nazwałeś go ciołkiem? Gdybyś wiedział jak on na to reaguje... - upomniał Bitilla Dawgra.

-Mogę ci pokazać! - rzekł Toa Kahon i wystrzelił promieniem lodu do Makuty, ale ten odskoczył na bok i próbował strzelić jadem z żądeł do Toa, ale w jego plecy uderzyła kula Midak, a za padniętym pojawił się Toa Dooku z wymierzonym na wszelki wypadek miotaczem.

-Mysleliście, że przegapiłbym taką akcję? Nie, nie jestem taki... - uśmiechnął się Toa Ziemi opuszczając broń. - Ten teren tutaj jest strasznie... gęsty! CDN...

Cz.4 Wsparcie Edytuj

-Co z nim zrobimy? - odezwał się Electrix.

-Jest nieprzytomny. Wrzućmy go na bagna! - zasugerował Dawgra.

-Ok, zajmij się tym razem z Kahonem. My omówimy plan. - powiedział Toa Kamienia. Niestety jego myśl została rozwiana, bo Bitill się obudził i mocno uderzył obu Toa odlatując z bazy.

-Nic wam nie jest? - zmartwił się Dooku.

-Nie, lepiej łapcie... O żesz ja nie mogę! - oczy Dawgry otworzyły się szeroko. Toa spojrzeli na szóstkę Makuta stojących w drzwiach.

-No to mamy gości... I spory problem. - rzekł Khanui patrząc na Vabagha.

-Poradzimy sobie... Gorzej z tym wielkoludem! - Electrix także spoglądał na Vabagha.

-Czas zacząć! - krzyknął Khanui i wystrzelił Nynrahem do jednego z Makuta.

Nagle Vabagh padł, a za nim pojawił się Toa z Kanohi Ignika na twarzy i zakrwawionym bagnetem od Nynraha.

-O jednego mniej. A propos, jestem Akinui, Toa Życia.

Makuta z rozciętymi plecami leżał na podłodze i łapał wszystkie drobiny powietrza, aby móc oddychać. Akinui już uaktywnił maskę, aby dobić Vabagha, ale Bitill zerwał Kiril z twarzy Dawgry i rzucił ją do leżącego, a sam zaś odwrócił uwagę Toa Życia. Vabagh zregenerował się z pomocą Kanohi regeneracji Dawgry i widząc, że Kahon pokonuje Kerika, zdjął Kiril i użył Nui Blastu na Toa Lodu niszcząc pół bazy. Zarządził odwrót i Makuta odlecieli. Toa Kahon leżał martwy na podłodze... CDN...

Cz.5 Zemsta Edytuj

Toa Akinui poleciał za Makuta, choć szansa, że ich dogoni była znikoma. Toa Dawgra nie mógł uwierzyć, że jego przyjaciel nie żyje i wbił miecz w podłogę uwalniając Nova Blast, ale po chwili opanował się.

-Będę ich wybijał po łebkach, a Vabagha będę męczyć, torturować, aż wreszcie wbiję mu miecz w szyję! - krzyczał Khanui. -Zemszczę się za Kahona! - Toa Kamienia kopnął w drzwi i odleciał.

Khanui dotarł po cichu do bazy Makuta. Złapał Bitilla za szyję i groził, że urwie mu łeb. Jednak Kerik zaatakował go laserowym wzrokiem cienia. Toa rzucił Bitillem niczym piłką broniąc atak i z pomocą swojej maski szybkości powystrzelał wszystkich Makuta. Vabagh wyciągnął kosę i zaatakował Khanuiego, który mieczem obronił atak. Za nim pojawił się Dooku i użył maski siły rozcinając na kawałki kosę Makuty bronią poległego Kahona. Wreszcie przyleciał Toa Dawgra.

-To za Kahona! - krzyknął i użył najsilniejszego Nova Blastu na Vabaghu.

Cz.6 Wskrzeszenie Edytuj

Toa przylecieli po zwłoki przyjaciela, ale Toa Akinui rzekł im:

-Spróbuję... Po prostu zrobie co w mojej mocy... - i użył Kanohi Ignika, Bagnetu Życia i swojej elementarnej mocy życia...

-Udało się! - Electrix zauważył, że Kahon otwiera oczy.

Jednak zło na Vari-Nui jeszcze nie przemnęło... Makuta jeszcze żyją... Przed Toa Vari stoją kolejne zadania...

           KONIEC 

Postacie Edytuj

  i inni 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki