FANDOM

Autor: Kośka

Teneri
Teneri.jpg
Typ Roślina liściasta
Wartość spoż. Niska, smak: słony
Wartość lecz. Średnia, właściwości
kojące
Działanie Brak
Zastosowanie(a) Odzież, głównie prosta
i lekka
Status Występuje
Teren Igni–Nui
Wartość: 10

Teneri (łac. tener – delikatny) – roślina, charakteryzująca się wielką delikatnością. Występuje głównie na Le–Igni.

WłaściwościEdytuj

Teneri jest ceniona ze względu na swoje właściwości kojące. Potrafi zagłuszyć większość bóli, wywołanych ranami, czy podrażnieniami. Jest bardzo przyjazna dla skóry i łagodzi pieczenie czy oparzenia. Nie sposób nie docenić jeszcze jednej jej zalety, nawilża skórę, ponieważ gromadzi w sobie wodę, która powoli rozchodzi się po całej powierzchni.

ZastosowaniaEdytuj

Teneri to jedna z najlepszych, wykorzystywanych przy produkcji delikatnego, a zarazem prostego odzienia. Od wielu lat mieszkańcy Le–Igni wykorzystywali jej wspaniałe właściwości. Wbrew pozorom teneri nie jest wykorzystywane jako zwykłe opatrunki, ale zwyczajną odzież, którą często noszą osoby ranne lub z wrażliwą skórą.

Na wybrzeżach Igni–Nui od strony Le– i Ga–Igni teneri jest materiałem najczęściej wykorzystywanym przez kobiety. Szczególnie popularne są stroje plażowe, nazywane perflabili. Raczej nie wykorzystuje się do ich produkcji innych materiałów, co najwyżej czasami dodaje się nieco liści longus folium.

WystępowanieEdytuj

Teneri występują głównie w chłodnych okolicach Ga–Igni. Nigdy nie rosną same, zawsze wyrastają w lekkim cieniu, wypuszczając na pełne słońce jedynie największy liść. Czasami zdarzają się również pojedyncze egzemplarze w okolicy granicy między Le–, a Ko–Igni.

Rośliny
Igni-Nui
Teneri | Longus Folium
Teran Magnus
Nix | Maran
Bara Gori Magnus
Thornax | Malum | Uckha

Odzież
Igni–Nui
Perflabili
Zero–Nui
Zbroja Mocy
Kano–Nui
Zbroja żywiołu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki