FANDOM

Autor: Kośka

Bractwo Ducha ma wiele technik. Są to głównie techniki wykorzystujące żywioł Ducha.

Uwaga! Spoiler!
Poniższy tekst zawiera dużo elementów, zdradzających fabułę opowiadań!
Może to zmniejszyć lub odebrać przyjemność poznawania fabuły.

PodstawoweEdytuj

Te techniki musi opanować każdy Pan Duchów. Prawie wszystkie wymagają ducha.

Jedność DuchaEdytuj

Jedność Ducha – umiejętność dodania do swojego ducha innego ducha. Nie daje to dodatkowych możliwości fizycznych, ale pozwala na wykorzystywanie umiejętności ducha, który kieruje ciałem. Częste korzystanie z tej techniki jest niezdrowe dla osobowości użytkownika, ponieważ stan, w którym w jednym ciele są dwa duchy nie jest naturalny. Efekty są różne, od skrajnej kontroli ducha, czyli opętania, do skrajnej równości w kontroli, czyli Jedności Idealnej. Ten poziom tej techniki jest wręcz legendarny i jeszcze nikomu nie udało się go opanować.

Dusza MartwegoEdytuj

Dusza Martwego – umiejętność obdarzania czegoś duszą. Jeżeli dany przedmiot otrzyma ducha, będzie mógł otrzymać dodatkowe możliwości, które zależą jednak od ilości mocy, która zostanie jednocześnie przekazana przedmiotowi. W ten sposób przedmiot może ją wykorzystywać jak rozumna istota. Istnieje wiele odmian, które bardzo różnią się między sobą. Jest to bardzo ważna i rozległa dziedzina.

Rozmowa DuszEdytuj

Rozmowa Dusz – to umiejętność rozmawiania z kimś innym za pomocą myśli, czyli telepatia, i uczuć. Nie ma wiele odmian tej umiejętności. Używana jest przeważnie do szybkich rozmów, zwłaszcza, kiedy nie z jakiegoś powodu nie można mówić lub też, gdy odbiorca mógłby nie zrozumieć, o co chodzi jego rozmówcy.

Dotyczące ciała użytkownikaEdytuj

Te techniki są wykorzystywane do do zmian fizycznych i zwiększania możliwości ciała użytkownika. Często wymagają ducha.

Dusza CiałaEdytuj

Dusza Ciała – to pewna odmiana Duszy Martwego, z tym, że zamiast przedmiotu naszym obiektem jest... nasze własne ciało. Wbrew pozorom ma bardzo niewiele wspólnego z Jednością Ducha. Jest to dość trudna technika, ponieważ trzeba dokładnie wiedzieć, jak wykorzystać to, że ciało bez Iskry Życia jest tylko „przedmiotem”. Ta technika nie powoduje wrażenia braku kontroli nad własnym ciałem, ale zachowuje umiejętności ducha. Dzięki tej technice użytkownik zmienia się również fizycznie. Oczywiście jego ciało nie stanie się dawnym ciałem ducha, ale stanie się do niego nieco podobne.

Oczy DuchaEdytuj

Oczy Ducha – to technika, polegająca na przeniesieniu ducha do swoich oczu i wykorzystywanie tego, że jest tylko na wpół w naszym świecie. Dzięki tej umiejętności można widzieć ukryte duchy, ponieważ widzi się tylko to, co jest w świecie duchów. Jest to trudna technika, zwłaszcza, jeśli tylko jedno z oczu ma być Okiem Ducha. Często wykorzystywana prowadzi do powolnego pogorszenia wzroku, a nawet do ślepoty.

Przeszywające OczyEdytuj

Przeszywające Oczy – umiejętność spoglądania wgłąb czegoś. Wymaga ogromnego skupienia i siły woli. Wymaga powolnego odrzucenia materii, którą się widzi, przez co przestaje się ją widzieć. Wymaga to pomocy ducha, który przecież nie jest w ogóle przywiązany do materii. Często prowadzi do stałego nie dostrzegania określonych rzeczy przez odrzucenie ich istnienia, czasami zdarza się nawet utrata kontaktu ze światem materialnym, nie prowadzi jednak do zwykłej ślepoty.

EnergiaEdytuj

Te techniki nie wymagają pomocy ducha, a jedynie energii.

Aura EnergetycznaEdytuj

Aura Energetyczna – to technika, polegająca na przeniesieniu dużej ilości energii do skóry, przez co jest lepiej wyczuwalna. Służy głównie jako sygnał dla innych, albo, rzadziej, jako rodzaj zbroi. Potrzeba jednak do tego bardzo dużej ilości energii. Podstawy tej techniki są wykorzystywane w Duszy Ciała.

Zagęszczona MocEdytuj

Zagęszczona Moc – to pewien rodzaj przeniesienia energii poza ciało. Jeśli nagromadzi się ogromną ilość energii, którą następnie się zagęści, może nawet stać się widoczna. Wielu myli widoczną energię z mocą elementarną, choć trzeba przyznać, że wyglądają podobnie, jednak widoczna energia jest bez porównania silniejsza i zużywa bez porównania więcej sił. Bywa jednak przydatna w niszczeniu bardzo mocnych materiałów.

Zbroja EnergiiEdytuj

Zbroja Energii – to połączenie Aury Energetycznej z Zagęszczoną Mocą. Nie zawsze energia jest widoczna, ale jest zagęszczona. Dzięki takiemu zagęszczeniu energii defensywnej można utworzyć swego rodzaju pancerz, który fizycznie jest dość trudny do zniszczenia. Trzeba jednak pamiętać, że przy każdym uderzeniu zbroja traci określoną ilość energii, w zależności od energii zawartej w uderzeniu, tak więc dobrze jest ją odnawiać.

Bariera EnergetycznaEdytuj

Bariera Energetyczna – to technika, tworząca pole energii, wykorzystując Zagęszczenie Mocy. Wbrew pozorom bardzo różni się od Zbroi Energii, która zagęszcza energię zgromadzoną w skórze, ponieważ energię trzeba utrzymywać w danym miejscu siłą woli, a nie materialnie. Pozwala to jednak na chronienie danego obszaru czy grupy osób za pomocą jednej bariery. Służy również, choć dość rzadko, do zatrzymania wroga na określonym obszarze.

PrzywołaniaEdytuj

Te techniki służą do przywoływania przedmiotów lub stworzeń. Nie wymagają ducha.

Przyzwanie DuchaEdytuj

Przyzwanie Ducha – to technika, polegająca na wezwaniu ducha do świata materii. Powodzenie zależy od ilości włożonej w to energii, poziomu umiejętności przywołań danej osoby oraz oporu ducha. Znajomość tej techniki nie jest niezbędna, ale wielu uczy się jej na wszelki wypadek.

Cieniste PrzywołaniaEdytuj

Cieniste Przywołania – sama w sobie technika nie określa dokładnie, co ma się zrobić. Istnieje wiele odmian, ale wszystkie polegają na przywołaniu cienia. Nie jest to oczywiście istota stworzona z cienia, lecz cień jest do pewnego stopnia podobny w zachowaniu do ducha, a więc ma możliwość walki z duchami, nie przybierając formy materialnej.

PołączeniaEdytuj

Te techniki polegają na łączeniu różnym obiektów na różne sposoby.

Fuzja DuchaEdytuj

Fuzja Ducha – bardzo przydatna zdolność, polegająca na mentalnym połączeniu duchów. Potrzeba do tego „mówić” do obu duchów jak do jednego, często wymaga to nawet użycia ich na jednym przedmiocie, żeby wspólne „ciało” stworzyło między nimi więź. Trzeba jednak mieć dobre wyczucie, ponieważ zbyt silne połączenie może „stopić” je w jedno. Udana Fuzja Ducha pozwala na łatwą komunikację pomiędzy duchami. Trzeba jednak pamiętać, że duch nie może być w fuzji z Panem Duchów i innym duchem jednocześnie.

Fuzja z DuchemEdytuj

Fuzja z Duchem – technika wbrew pozorom inna od Fuzji Ducha. Polega na nawiązanie więzi mentalnej pomiędzy duchem posiadającym ciało, a takim, który go nie posiada. Aby tego dokonać trzeba wykorzystać dobrze wykonane Oczy Ducha, Przeszywające Oczy lub inne techniki, wymagające ścisłej współpracy z duchem. Nie należy do nich jednak zwykła Jedność Ducha, która oddaje ciało również drugiemu duchowi. Fuzję Ducha często określa się mianem „jedność na odległość”. Trzeba jednak pamiętać, że duch nie może być w fuzji z Panem Duchów i innym duchem jednocześnie.

Duchowy CieńEdytuj

Duchowy Cień – ta trudna do opanowania technika polega na bezpośrednim połączeniu z innym Panem Duchów. Nie jest to żadna odmiana Fuzji Ducha, połączonej z Fuzją z Duchem. Polega na stopniowym powtarzaniu działań towarzysza i kontakcie wzrokowym. W końcu fizycznie porusza się tak samo. Wtedy trzeba rozpoznać ułożenie energii w ciele towarzysza. Jeśli i to będzie się już dobrze powtarzać, trzeba „przerzucić się” na jeden poziom myśli. Jeśli to również się uda, jest to idealny Duchowy Cień. Oczywiście czasami nie potrzeba używać tej techniki na takim poziomie, czasami wystarczy nawet cień fizyczny.

Podwójne CiałoEdytuj

Podwójne Ciało – technika jest wykorzystywana przez Panów Duchów o wielkich możliwościach, których nie mogą wykorzystać w zwykłej Duszy Martwego. Polega na energetycznym połączeniu dwóch „ciał”, co prócz zwiększenia ich pojemności o dodatkową wartość, zwiększa ją przez samo połączenie. Dlatego też technika nazywana jest „Podwójnym Ciałem”, a nie „Dwoma Ciałami”. Obdarzenie dwóch ciał jednym duchem może fatalnie na niego wpłynąć, a Podwójne Ciało ma zdecydowanie większą pojemność i jest dużo bezpieczniejsze.

Zobacz teżEdytuj

  • Sprawdź, czy i ty możesz zostać Panem/Panią Duchów – Quiz na Pana/Panią Duchów
    • Oceny:
      • 0-25 – Raczej nie masz dużej wiedzy na temat technik Panów Duchów. Ale nie martw się, najważniejsze jest przecież, żeby się nie poddawać i stawać się lepszym/lepszą. Jeśli chcesz, żeby ci się udało, powinieneś/powinnaś jednak uzupełnić swoją wiedzę.
      • 26-60 – Może masz pewną wiedzę, ale albo jest ona niewystarczająca, albo nie potrafisz jej wykorzystać. Ale pamiętaj, że jeśli już znasz podstawy, to będzie ci łatwiej opanować trudniejsze pojęcia, a więc jesteś na dobrej drodze do zostania Panem/Panią Duchów.
      • 61-95 – Hmm... Wygląda na to, że opanowałeś/opanowałaś już dość sporą część materiału. Tylko tak dalej. Trenuj też swoją intuicję, w końcu jest to podstawa do uzupełniania wiedzy.
      • 96-120 – O, czyżbyś miał już swojego mentora? Jeżeli nie, to gratulację, twoja wiedza daje ci duże szanse na szybkie zostanie Panem Duchów.
      • 121-150 – Mamy tu do czynienia z wyjątkowym przypadkiem! Jeśli jeszcze nie jesteś Panem/Panią Duchów, to wiedz, że już bardzo niewiele ci do tego brakuje. To na prawdę nie jest takie proste, brawa!
    • Nie zapomnij, aby sprawdzić, jak radzą sobie twoi oponenci! (wyniki)
  • Pogadaj z innymi Panami Duchów – Shoutbox Panów Duchów (lub tu)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki