FANDOM

Rahi to słowo, oznaczające stworzenie dzikie, dosłownie w wolnym przekładzie "dzikie życie", dosłownie "nie nasz". Istnieją Rahi biologiczne, które uznaje się za stuprocentowe zwierzęta, biomechaniczne, oraz pół-rahi, czyli istoty inteligentne skrzyżowane z Rahi lub mające ich charakterystyczne cechy.

WyjątkoweEdytuj

Niektóre Rahi zapisały się w historii.

  • Xawiox – smok Brutaxa. Nie wiadomo, czy odegrał jakąś szczególną rolę w historii, ale jest wymieniony z imienia, więc można tak przypuszczać.
  • Kyuubi - Legendarny lis o 9 ogonach.Czwarty Turaga (Dzięki pieczęci.) uwięził go w Matoraninie(Dawgra).Obecnie Dawgra użył go podczas podróży jako Toa.
  • Firix - zwierzę Teratraxa które zapisało się w histori z dwóch powodów, pierwszy razem z dróżyną Rajdaka pokonał "tajemniczą postać", a drógi to że jego właśćciel jest Legendą.
  • Muku - zwierzę Mati'ego. Kiedy Mati był uwięziony, przez Visoraki i zmutowany, Muku ocalił go i wyleczył. Następnie spotkali Makutę Sardaxa. Mati wraz z Muku pokonali go. Podczas Wojny Światów (jeszcze nie napisano) Muku wraz z inną grupą Rahi strzegł Metru Nui, przed armią Zesków.

OswojoneEdytuj

Wyjątkowe

Prawdopodobnie niektóre oswojone Rahi zapisały się w historii. Na razie jednak nie znamy takich przypadków

Gatunki

Niektóre Rahi zostały oswojone i są wykorzystywane do celów właścicieli.

  • Niedźwiedź Leśny – Rahi podobne do Niedźwiedzia Pyłowego tyle że jest większy. Pierwszy raz widziano je na Le-Nui. Obecnie są używane jako zwierzęta pociągowe i wierzchowe. Są podobne do swoich mniejszych kuzynów, ale są spokojniejsze. Są używane jako zwierzęta pociągowe i wierzchowe. Mimo swojej łagodności w chwilach zagrożenia potrafią być bardzo groźnym przeciwnikiem.
  • Jaszczurki Lawowe - Inteligentne Rahi.Jest rozmiaru naszych jaszczurek.Są ważne dla Toran ,gdyż mogą produkować substancję idealną dla broni-Protodermis.Kosztują ponad 4000 Widgetów!Znanym posiadaczem jest Dawgra.

DzikieEdytuj

Większość Rahi żyje na wolności, czasami dlatego, że nie udaje się ich udomowić, a czasami dlatego, że jest to nieopłacalne lub nieprzydatne.

GatunkiEdytuj

Orotoki - Larwy gazowe, które wypijają krew litrami.

ZmutowaneEdytuj

Wyjątkowe

Prawdopodobnie niektóre zmutowane Rahi zapisały się w historii. Póki co nie znamy żadnych konkretnych przypadków.

Gatunki

Niektóre Rahi bardzo zmieniły się pod wpływem mutacji lub ewolucji.

  • Nietoperzo-Predatory – Rahi, które wyewoluowały z gadów, wykształciły skrzydła i błony między nimi. Są mieszanką jaszczurów, ptaków i nietoperzy. Najczęściej można je spotkać na Zya-Nui.

Pół-RahiEdytuj

Wyjątkowe

Niektóre Pół–Rahi zapisały się w historii.

  • Kraahkana Kraahkan – Kraahkana i Kraahtoka, która napisała Pamiętniki Kraahkan. W końcu została Największą Istotą.
  • Akaia – syrena, która uratowała Kai i napisała Pamiętnik Znaleziony W Jaskini. Jest najbardziej znaną z syren, należy również do Strażniczek Igni–Nui.
  • Gamni - Prastara istota, nie znająca pojęcia śmierci. Gdy przybył na Metru-Nui, wcielił się w kreta archiwicznego i zmienił w obecną formę.
  • Wampir - Dziwne, zmutowane pół-rahi stworzone przez eksperymenty BoM-u. Zbuntował się i uciekł. Umie wyssać manę z wrogów.

Gatunki

Niektóre stworzenia nie są w pełni Rahi, ale jest w nich instynkt zwierzęcy lub coś na jego kształt.

  • Kraahkani – Pół–Rahi, żyjące głównie w Su–Igni. Wyglądem przypominają nieco nietoperze, chodzące na dwóch nogach. Żyje w nich moc elementarna i mają część instynktów Rahi.
  • Syreny – Pół–Rahi, żyjące głównie w Złotym Morzu. Wyglądem przypominają toran z rybimi ogonami. Żyje w nich zarówno moc elementarna, jak i instynkt zwierzęcy.
  • Olfy – Pół–Rahi, żyjące na Igni–Nui. Wyglądem do złudzenia przypominają Toran, ale są od nich nieco wyżsi i mają szpiczaste uszy. Zachowały wiele instynktów, ale przede wszystkim potrafią wywołać respekt Rahi.
  • Centaury – Pół–Rahi o cechach koni i Toran. Nie wiadomo, jaka wyspa jest ich domem, wiadomo jednak, że mają wielką siłę i doskonale strzelają z łuków oraz walczą bronią białą.
  • Hordika – Pół–Rahi, które zostały nimi przez zatrucie lub mutację. Mają pewne cechy Rahi, w które mutują. Najbardziej znane to Hordika zatrute Visoraki.
  • Rahi-Toa – Pół–Toa, który posiada zdolność zeskanowanego Rahi i jego bronie. Mają oprócz tego też kilka cech każedgo zeskanowanego Rahi np. Muatron, który zeskanował Muakę, zyskał jego zdolność szybkości. Najbardziej znane to Toa Superia i Predacony.
  • Wanos ta rasa która wyeluowała z małych bakteri która przybyły na Kano-Nui, w meteorycie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki