FANDOM

Autor: Kośka

Perflabili
Perflabili
Typ Strój kąpielowy/plażowy
Noszący kobiety z Le– i Ga–Igni
Teren Igni–Nui, głównie Le–Igni
Materiał(y) Teneri, czasami longus folium
Wartość: 6

Perflabili (łac. perflabilis – przewiewny) – Strój kąpielowy, bardzo popularny na wybrzeżach Igni–Nui, a szczególnie od strony Le– i Ga– Igni. Szyty jest niemal wyłącznie z teneri.

BudowaEdytuj

Perflabili to prosty dwuczęściowy kostium plażowy, złożony zwykle z fig i stanika. Czasami również dodaje się do tego spódniczkę z liści longus folium.

Biustonosze perflabili należą do miękkich. Miseczki wykonane są z dwóch lub trzech warstw liści, czasami od zewnątrz pokryte siateczką żyłek. Ramiączka są robione z łodyg, czasami z podwójnych grubszych żyłek.

Figi perflabili są wykonane z liści, zwykle pojedynczych warstw. Od wewnątrz pokryte są siateczką cienkich żyłek. Brzegi zwykle są z grubszych żyłek, choć czasami rezygnuje się z tego wzmocnienia.

OkazjeEdytuj

Perflabili są tradycyjnym strojem plażowym i kąpielowym. Jest szczególnie lubiany ze względu na to, że jest wygodny i przewiewny. Niektóre egzemplarze są proste i robione samodzielnie, ale są i takie, które szyją zawodowe tkaczki, często z jakimś niezwykłym wzorem i krojem.

Odzież
Igni–Nui
Perflabili
Zero–Nui
Zbroja Mocy
Kano–Nui
Zbroja żywiołu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki