FANDOM

"Rozdział 3"
Brak obrazka
Seria Pamiętnik Podróżnika
Narracja w pierwszej osobie
Główny bohater Blaze
Miejsce akcji Bara Magna, Vulcanus
Autorzy Jetian
Długość: 3

Cz. 1 "Spadająca gwiazda"

  • Ja, Override i Fallen patrzyliśmy w niebo, które było pełne przestrzeni kosmicznej. Chyba nie jest tak źle na Bara Magna, mimo Skralli, którzy wdarli się do Arena Magna i zdominowali Atero. Kiedy dotarłem do wioski Roxtus (używając Gresha i Raanu jako "obstawy" na wypadek, gdyby transportujący nas Skrall nie zechciał nam uciąć głowy), poprosiłem Stroniusa (w przeciwieństwie do innych Skralli różnił się zbroją i wysokością) o rozmowę z Tumą. Wyjaśniłem liderowi Skralli sytuację z udziałem Skralli i zażądałem, by nie atakowali wiosek, lecz brali udział w systemie społecznym. Tuma jednak nadal był twardy - rozkazał Skrallom wyrzucić mnie, Gresha i Raanu z Roxtus. Jak na razie audiencja się nie powiodła, ale jak usłyszę, że Skralle znów coś zdemolowali, to tym razem im nie odpuszczę. Ale wołałbym o tym nie myśleć. Nie teraz. Za pół godziny miał się rozpocząć pojedynek pomiędzy Strakkiem, a Ackarem, Glatorianinem z Vulcanusa.

Nagle zauważyłem spadającą gwiazdę. Pomyślałem nad życzeniem i poprosiłem o Księżycowy Medalion. Cóż, mogłem pomyśleć o wskazówce, gdzie może być Mata Nui i Ignika, gdyż to oni są naszym celem (i celem Skytrona, który chciał użyć Igniki, by wymordować Skralli i Łowców). Ale cóż, "lepiej się zastanów, zanim cokolwiek powiesz". Nagle Override wskazała na gwiazdę. Gwiazda robiła się coraz jaśniejsza i wtedy zrozumiałem, dlaczego. Gwiazda nie świeciła się, bo chciała nam "zaimponować", lecz dlatego, że zaczęła przechodzić przez atmosferę Bara Magna. Może to był tylko zwykły meteor. Postanowiliśmy wrócić do Vulcanusa, by nie stracić walki Strakka i Ackara.

Cz. 2 "Strakk vs. Ackar"

  • W Vulcanusie podczas walki do wiedziałem się paru rzeczy o Strakku i Ackarze: okazało się, że Strakk często stosuje niedozwolone sztuczki (choć nigdy nie został wygnany), a Ackar był kilkakrotnym zwycięzcą Wielkiego Turnieju. Nagle Ackar wytrącił z ręki Strakka tarczę. Teraz Strakk musiał się bronić toporem. Po paru sekundach Ackar tak mocno uderzył Strakka, że Glatorianin Lodu opuścił topór i uderzył się o głaz. Walka była skończona. Strakk przyznał się Ackarowi, iż wygrał. Gdy Ackar już chciał zabrać Strakkowi tarczę jako dowód zwycięstwa, wściekły Strakk podniósł swój topór i wtedy zrozumiałem: Strak zamierzał nim rzucić w Glatorianina Ognia! Jeden z Agori krzyknął "Uważaj!", ale było już za późno - Ackar szyhbko się nie zorientował i w efekcie walnął się o skalną ścianę i padł nieprzytomny. Strakk nie mógł znieść tej przegranej i zamierzał wyeliminować Ackara. Już podniósł swój topór...

Cz. 3 "Nieoczekiwana pomoc"

  • ..., a wtedy został zaatakowany przez kolejnego Glatorianina. Ten wojownik miał potężną budowę, zółtą zbroję i miecz i tarczę, która... miała oczy? To było dziwne. Nigdy nie widziałem broni, która patrzyła, mówiła itd. Nagle owy wojownik został zaatakowany przez Strakka i został przyparty do podłoża. I wtedy pojawił się dziwne światło. Było tak piękne, że musiałem zakryć moje oczy wizjerem. Gdy światło zgasło, okazało się, że nowy Glatorianin nie posiadał małego miecza, a duży miecz. Z nową bronią pokonał Strakka.

Gdy Agori rozeszli się, ja, Fallen i Override poszliśmy na arenę, by się przywitać z nowym przybyszem, który właśnie rozmawiał z Ackarem. Zainteresowało mnie jedynie słowo "Toa". Jak ten Glatorianin mógł wiedzieć o Toa, przecież chyba nie był w gigantycznym robocie, który został opanowany przez Teridaxa (ha, założę się, że teraz demoluje rebelię). I wtedy włączyłem się do rozmowy. Podczas niej zauważyłem coś dziwnego w nowym przybyszu. Zapytałem go, jakim cudem jego miecz zmienił się w upgrade'ową wersję. Odpowiedział, że dzięki swojej masce. Teraz nie miałem żadnych wątpliwości. Ta maską, którą nosił przybysz, to była Ignika, Maska Życia, maska, która ma moc życia i może je tchnąć w cały wszechświat. A jeżeli to była Ignika, to ten przybysz to... Mata Nui? - zapytałem...

Ciąg dalszy nastąpi...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki