FANDOM

"Poszukiwanie Światła"
Brak obrazka.jpg
Seria Pamiętnik Podróżnika
Narracja w pierwszej osobie
Główny bohater Blaze
Miejsce akcji Wszechświat Matoran
Autorzy Werax
Długość: 3

Cz. 1 "Miasto na wyspie"

  • 4 dni przed Kataklizmem: "Wędruję od 9000 lat i nie znalazłem tego... "Światła". Każdy, kto usłyszał to słowo, albo się śmiał albo wydawał się spięty. Zresztą tak to już jest. Przemierzałem przez Daxię i Xię, żeby znaleźć legendarne Światło, które było kluczem do pokonania lidera Bractwa Makuty, Teridaxa. Słyszałem o nim wiele rzeczy. Mówiono, że zdradził Mata-Nui z nieznanych powodów. Możliwe, że gdy zniszczę Teridaxa, być może dowiem się o tym. Ale nieważne. Mówiono, że w tzw. "Koloseum" odbywały się różne turnieje i zawody takie jak Rzut Dyskiem, Akilini itp.
  • 2 dni przed Kataklizmem: "No, szlag by trafił w tego napakowanego i w czworonożną kreaturę!", zaklnąłem. Podczas pościgu za ptakiem natrafiłem na ten przerośnięty duet - jeden z nich był wielki z miotaczem na ramieniu, a drugi przypominający hybrydę pająka z zmutowanego toa. Walczyłem z nimi i w tym momemcie ten napakowany strzelił miotaczem, zrobiłem unik, miotacz trafił w skałe i skała przywaliła ten "duet". "Hmm. Mięczaki", powiedziałem szorstko i ruszyłem do Koloseum.

Cz 2: "Atak Teridaxa"

  • 2 godziny przed Kataklizmem: Obudziłem się i zastałem dziwny obraz. Leżałem na podłodze i widziałem niekończący sznur Matoran zmierzający do Koloseum. Myślałem, że Turaga Dume organizuje znów turniej, ale 2 godziny póżniej dowiedziałem się, że byłem w błędzie. Teleportowałem się i zobaczyłem zza trybun tuzin dziwnych pojazdów, całą populację Matoran, tajemnicze kapsuły i Vahki. Każdy Matoranin wchodził do jednej kapsuły, a ta zamykała się szybko. Turaga Dume ogłosił im, że nadchodzi w ich dziejach moment przełomowy. Spojrzałem w ekran Turagi i zobaczyłem w jego oczach coś dziwnego. Nagle moje myśli przerwał jakiś huk.

Cz 3: "Walka Toa"

  • 2 godziny po Katakliźmie: goniłem pojazd Vahki, który był kierowany przez tzw. Toa Metru. Po ataku Teridaxa śledziłem pojazd Vahki, który zmierzał do Wielkiej Świątynii. Lecz przy wrotach do tej budowli był szwadron Vahki. Co najmniej trzydziestu tych "blaszaków" strzeliło prosto w Toa. Wtedy ten zielony skręcił ostro i wpadł w wodę. Myślałem, że już po nich i wtedy wyłonił się pojazd Vahki i płynął w stronę Tuneli Wielkiej Bariery.

Cz 4: "Światło Siódmego Toa"

Cz 5: "Walka z mrokiem"

  • Dzień po powstaniu Takanuvy: Toa Światła zbudował ze szczątków zniszczonych wrogów duży pojazd. Myślałem, że skoro Rahkshi miały taką chrapkę na tą Maskę, to oznaczało, że Teridax planował jakąś akcję. Wtedy Takanuva uruchomił swój pojazd i ruszył do podziemia. Wsiadłem w swój pojazd i użyłem mocy niewidzialności, by cicho i niespostrzeżenie polecieć za Toa Światła.

Cz 6: "Nowa misja"

  • Dzień po powstaniu Takanuvy: Takanuva i Teridax złączyli się, tworząc Takutanuvę. To było niesamowite. Był taki sam jak Teridax, ale miał złote ręce, a maska była połączona. Potężny stwór uniósł bramę i przepuścił innym. Wskoczyłem na swój pojazd, odpaliłem silniki i ruszyłem za nimi. Wtedy Takutanuva zatrzymał Ga-Matorankę trzymającą maskę zmarłego Ta-Matoranina. Gdy byłem po drugiej stronie bramy, stwór użył mocy i ożywił Jallera. To było wspaniale, ale radość prysła, gdy Takutanuva trochę się zgiął. "To go wyczerpało", pomyślałem i w tym momencie brama przygniotła go.

Ciąg dalszy w "Pamiętnik Podróżnika/Ignition".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki