FANDOM

Autor: Werax

"Ignition"
Brak obrazka
Seria Pamiętnik Podróżnika
Narracja w pierwszej osobie
Główny bohater Blaze
Miejsce akcji Wszechświat Matoran
Autorzy Werax
Długość: 3

Cz. 1 "Duch umiera"

Cz 2: "Nowa grupa"

Cz 3: "Władca z piekła rodem"

  • Tydzień i 3 dni po powstaniu Takanuvy: Jaller powiedział, że jeśli ktoś będzie chciał wrócić, nie będzie miał żalu. Nikt nie chciał. Dopiero co przekroczyli most, wokół którego szalało dzikie morze. Odnaleźli też kamień, mówiący o drodze między dwoma szczytami. Hewkii zawołał innych i pokazał zieloną maskę, którą znalazł w ziemi. Gdy ja przymierzył, zorientował się, że to Wielka Maska noszona przez Toa, bo promieniuje z niej jakaś energia. Takanuva ją przymierzył i usłyszał myśli Hahli. Jaller uznał, że to Kanohi Suletu, maska telepatii. Gdy byli już w 3/4 drogi, zarządzili odpoczynek. Jaller i Takanuva pilnowali snu innych. Matoro nie mógł zasnąć, zaczął rozmawiać z Jallerem, gdy nagle Takanuva powiedział, że po drugiej stronie bramy widzi Matorana. Szóstka Matoran natychmiast przeszła przez bramę, ale Takanuva nie mógł jej przekroczyć, jakby powietrze w niej zmieniło się w kamień. Jaller chciał po niego wrócić, ale też nie mógł wyjść. Po dramatycznym pożegnaniu, grupa rozdzieliła się.

Cz 4: "Ucieczka i Przemiana"

  • 3 dni przed powstaniem Toa Inika: Jaller, Hewkii, Nuparu, Matoro i Kongu pracowali w pocie czoła, a Hahli opowiadała Karzahniemiu o Toa. Tymczasem piątka Matoran postanowiło trochę powęszyć w tym rejonie. Znaleźli tabliczki, które mówią o Karzahnim. Potem zauważyli tego samego Matorana, który zaprowadził ich do tego "piekła". Gdy poszli za nim zobaczyli grupę Matoran, konstruujących Kanistry Toa. Jalller myślał, że wykorzystają kanistry do ucieczki. Wtedy jak grom pojawił się rozwcieczony Karzahni, trzymający Hahli łańcuchem. Myślałem, że to będzie konieć sześciu Matoran. Wtedy Matoro użył podstępu: poprosił Karzahniego, by utworzył najstraszliwszą i najokropniejszą wizję przyszłości, jaką mógł to zrobić. Władca się zgodził i wtedy użył swej "Maski" do utworzenia tej przyszłości. I wtedy Karzahni zamarł na widok, co przyniesie alternatywna przyszłość. Jaller, wykorzystując okazję, chwycił Nuparu, Hahli, Matoro, Kongu i Hewkii i ruszył z nimi do Kanistrów. Trasportów było sześć, każdy dla jednego podróżnika. Matoranie uaktywnili Kanistry i odpłynęli z tej krainy zła. Trzeba było przyznać, że Matoro dobrze się spisał. Szybko uruchomiłem swój pojazd i ruszyłem na Voya Nui, zanim Karzahni otrząśnie się z tej wizji.

Cz 5: "Szturm na Twierdzę"

Cz 6: "Bitwa o Maskę Życia"

  • Półtora dnia po powstaniu Inika: Szkoda, że nie mogłem im pomóc w walce, bo wtedy rozpoznaliby mnie. Inika pokonali na razie Umbrę, członka Zakonu. Toa dotarli do mostu, który prowadzi bezpośrednio do Komnaty Życia. Gdy Piraka byli na moście, Nuparu wywołał trzęsienie ziemi, ale przez to naruszył konstrukcję mostu i na Inika spadły głazy. To było przerażające. Tymczasem Piraka dotarli do Komnaty i zauważyli ogromnego Fenrakka i siódmego Pirakę Vezona. Kiedy mu się przyglądałem, on jako jedyny nie posiadał Miotacza Zamor ani kręgosłupa. Żeby mieć spokój, Vezon wystrzelił ze swej włóczni w Vezoka i Reidaka i utworzył potwora.

Ciąg dalszy będzie w Pamiętniku Podróżnika/Ignition, część 2.

Postacie Edytuj

Główne Edytuj

Drugoplanowe Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki