FANDOM

"Epilog"
Brak obrazka.jpg
Seria Pamiętnik Podróżnika
Narracja w pierwszej osobie
Główny bohater Blaze
Miejsce akcji Daxia, Metru Nui, Stelt
Autorzy Werax
Długość: 3

Cz. 1 "Krótka historia" (alter. tytuł: "Historia Podróżnika! Wielkie czyny!")

  • Mija dzień, odkąd Teridax opanował ciało Mata Nui. Wiedziałem, że do tego dojdzie, ale nie wiedziałem, że posunie się tak daleko. Żebym się na siebie nie zawiódł, to postanowiłem zapisać w tym rozdziale swą historię: Zostałem stworzony przez Artakhę, swego pana i władcę Artakhi. Chciałem podrózować, ale nie mogłem, bo głównym celem Toa jest ochrona Matoran. Artakha postanowił mnie wysłać wraz z Toa Mata do Karda Nui, gdzie byłem świadkiem pojawienia się Energetycznej Burzy. Toa Mata weszli do Codrexu, a ja musiałem uciec od Karda Nui. Gdy spotkałem się ponownie z Artakhą, to powiedział, że mogę podróżować po całym świecie. Jakiś czas póżniej dołączyłem do Bractwa Makuta, które za 30,000 lat stało się złe i uśpiło Mata Nui. Potem poszukiwałem maski światła, która póżniej stała się własnościa Takanuvy, Toa Światła. Jednak Mata nui umierał, więc Turaga wysłali Toa Nuva, którzy przedtem byli Toa Mata. Dotarli na Voya Nui, gdzie nowa drużyna Toa Inika pokonało Vezona, a Ignika poleciała wprost do morze w pobliże Mahri Nui. Tam Toa Inika ulegli transformacji i stali się Toa Mahri. Okazało się wtedy, że Ignika stała się obiektem wielu złych i dobrych wojowników. Toa i Barraki, wraz z Maxilosem i Hydraxonem stoczyli ostateczną bitwę, która skończyła sie ożywieniem Mata Nui przez Matoro, który zginął. Kiedy zginął, podróżowałem dalej, aż na Karda Nui, gdzie widziałem tunel prowadzący do rdzenia. Okazało się, że rdzeń był planetą, która była sprzed 100,000 lat. Niewiele myśląc, uciekłem z rdzenia i spotkałem Fallena, który mi powiedział, że w przyszłości Toa przeniosą się w przeszłość. Póżniej ruszyłem do Codreksu, by tam stać się świadkiem wlotu Igniki do środka. Okazało się, że Fallen też tam był i wiedział, co nastąpi. Wraz z nim wsiadłem na Drive Ridera i uciekłem z Codreksu, skąd rozpoczęła się burza energetyczna, która zniszczyła doszczętnie Karda Nui i jednocześnie obudziła Wielkiego Ducha. W czasie ewakuacji z Rdzenia, spotkaliśmy Override, która nam pomogła wydostać się z Karda Nui. Dotarliśmy na Daxię, ale i tam spotkała nas niespodzianka - a raczej na niebie. Okazało się, że Teridax przejął ciało Mata Nui i kontroluje Wszechświat Matoran, i co gorsza - okazało się, że to on był wszechświatem, tak jak Mata Nui. Byliśmy we wnętrzu mechanicznego ciała. Tak jak każda wyspa, archipelag czy Kontynenty...

Cz. 2 "Nowa Misja" (alter. tytuł: "Jedność, Lojalność i Przeznaczenie! Zapłon!")

  • Na przerdzewiałe Widgety! Tridax zginął z ręki członka Zakonu, Todbuka, Miserix został zabity przez Teridaxa, gigant toporowy i stary krab włóczą się po południowych wyspach..., a ja pakuję się do znalezienia potężnej Maski! Mogę od razu przemówić do Teridaxa i zaprosić go na olej. Kiedy znajdę tą Maskę i Ducha w tym wszechświecie, to przez 1 gwiezdny cykl nie będę nigdzie ruszał. Ale miałem jeden problem - nie wiedziałem, gdzie jest Ignika. Żeby mnie pocieszyć, Helryx dała mi nowy pojazd - Federacyjną Bazę Uderzeniową. Byłem przygotowany na podróż za Igniką. Kiedy Overdrive usiadła za komputerem, podała ostatnią lokalizację Igniki - zmierzała w kierunku nieznanego wszechświata. Do wszechświata, którego nie znałem. Do wszechświata, o którym nieznana istota mówiła... do Wszechświata Glatorian..."

Cz. 3 "Spotkanie ze Światłem" (alter. tytuł: "Powrót na Metru Nui! Toa Światła!")

  • Zanim postanowiłem wyruszyć za Igniką, popłynąłem łodzią do Metru Nui i spotkać się z Takanuvą. Minęło wiele czasu, odkąd ostatni raz go zobaczyłem. Oprócz tego miałem do załatwienia jeszcze jedną sprawę. Musiałem udać się do Archiwum, by znaleźć informację o wyspie Destral i jej statusu. Helryx się zgodziła, ale i ona miała swoją misję: zamierzała wraz z Keetongu ruszyć na wyspę Nynrah, by zniszczyć energetyczne Protodermis, które było przyczyną tworzenia nowych Rahkshi.
  • Minęło kilka godzin, zanim dotarłem do Metru Nui (a raczej do głowy Teridaxa, bo Metru Nui było wewnątrz głowy Mata Nui). Krajobraz, który zauważyłem był jak z koszmaru wyciągnięty: każdy centymetr był wypełniony Rahkshi, który poszukiwali Matoran. Kiedy się dowiedziałem, że Toa ukrywają się w Archiwach, poczułem pewną dłoń. Nagle krajobraz znikł i pojawiły się Archiwa. Okazało się, że jeden członek z gatunku Botara teleportował mnie. Wtedy zauważyłem Takanuvę. Był wysoki, silny i nosił Avohkii. Przedtem był znany jako Toa Światła i Cienia, lecz krzyk Klakka usunął z niego cień i jego zbroja i maska zmieniły swój kolor na złoty.
  • Po rozmowie z Toa Światła o sytuacji, udałem się na niższy poziom Archiw (musiałem stoczyć ciężką walkę z Skalnym Raptorem, który blokował przejście), gdzie były dane. Przeszukiwanie informacji zajęło mi kilka plików i znalazłem wyspę Destral. Były takie informacje: "DESTRAL, WYSPA TERIDAXA. STATUS: AKTYWNA. STATUS FORTECY: ZNISZCZONA." Wiedziałem. Jednak Zakon Mata-Nui pokonał Bractwo. Cieszyłem się, lecz mój nastrój prysł, gdy zauważyłem zdjęcie wnętrza fortecy. Powiększyłem je i zobaczyłem Tuby Hibernacyjne. W nich coś było. Zwiększyłem ostrość i powiększenie i czułem się, jakbym dostał pięścią naładowaną kulami Zamor. W tych Tubach leżały setki ciał Takanuvy!

Cz. 4 "Nowe wieści" (alter. tytuł: "Zniszczenie Daxii! Panowanie Teridaxa!")

  • Szybko ruszyłem do fortecy w archiwach, by powiadomić Takanuvę o odkryciu. Nie mogłem uwierzyć. Potęga Bractwa rozbita, ale armia nie. Nagle pojawił się członek Zakonu i teleportował mnie na Stelt. Wytłumaczyłem mu, że Makuta zdołali zebrać setki Takanuva, ale jeden z nich wiedział. Tym kimś był Todbuk i Mazeka. Otrzymałem informację, że Makuta zwany Tridax używał Maski Portalu, by ściągnąć armię Takanuvyi zmienić ją w Toa Cienia. Na szczęście nie udało mu się w porę wypuścić armię, bo Todbuk go zabił (i dodakowo spalił esencję swą włócznią). Oprócz tego otrzymałem jeszcze inne wieści. Axonn i Brutaka utknęli na południowych wyspach. Tam wpadli do zbiornika, w którym powstawali Makuta. Okazało się, że Brutaka miał swój umysł połączony z umysłem Makut i wspominał coś o "Spherus Magna". Ale kolejna wiadomość mnie zmartwiła. Teridax użył mocy Wielkiego Ducha i zniszczył Daxię, pochłaniając przy tym kilka człoków...

Ciąg dalszy nastąpi...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki