FANDOM

Autor: Jetian

"Cz.2,5 "Wojny Tohroków"
Brak obrazka.jpg
Seria Kosmiczne Bitwy
Główny bohater Tirian, Ashoka Tano
Miejsce akcji Tatooine, Christophsis, Teth
Autorzy Jetian
Długość: 11

Wojny Tohroków to opowiadanie, w którym akcja toczy się przed "Zemstą Ixanian". Swą fabułą, przypomina "Wojnę Klonów".

Fabuła Edytuj

Opis wstępu Edytuj

Podczas gdy na ekranie pojawia się logo "MiramaxFilm", w tle słychać odgłosy Tohroków, Toa-klonów:

  • Gotowi?!
  • Ustawić się!
  • Osłaniać mnie!
  • Uważaj!
  • Nic nie widzę!

Dawno, dawno temu, w pewnym Wszechświecie...

Opowieść nie zaczyna się tradycyjnymi srebrnymi napisami, jak było w przypadku wszystkich sześciu części trylogii. Zamiast nich na ekranie widzimy żółte logo Space Wars: The Tohrok Wars, które znika w oddali przy akompaniamencie zmodyfikowanego Opening Theme Leskovikka. Następnie obraz zostaje ściemniony i nagle widzimy po sobie wiele scen z wojen klonów, a narrator opowiada nam o aktualnej sytuacji w galaktyce:

Galaktyka w rozpadzie! Po zażartej bitwie na planecie Quenosis, armia dronów pod dowództwem Hrabiego Dooku rozpoczyna wielką wojnę z Tohrokami. Przeciwko nim walczy armia Tohroków. Jednak rycerze Toa nie są w stanie pokonać rosnącej w siłę potęgi Separatystów, co każda planeta postanawia przyłączyć się do separatystów. Pomimo, że Toa walczą niemalże wszędzie, nie są w stanie zaprowadzić pokoju. W wielu miejscach zapanował chaos i terror. Wiele niewinnych istot traci życie. Jednemu z władców świata przestępczego i władcy Kwasowych Wód - Huttowi Rattie - porwano Rahi. Podejrzani są inni przestępcy. Chcąc jak najszybciej odzyskać swoje zwierzę, Ratta zwrócił się do rycerzy Toa...

Podczas opowieści narratora przez ekran przewijają się kolejno następujące sceny:

  • Walka na orbicie Christophsis (widać krążowniki Pokoju, myśliwce przemykające wokół nich i krystaliczną powierzchnię planety)
  • Hrabia Dooku, Nute Gunray, generał Grievous i Wat Tambor stoją ma mostku okrętu Separatystów
  • Wielki Władca Tuyet stoi pośród oddziałów Toa na nieznanej planecie. Po jego bokach widzimy Mace'a Windu i Obi-Wana Kenobiego
  • W korytarzach walczą z droidami Separatystów Plo Koon i Kit Fisto, unicestwiając je swoimi mieczami świetlnymi
  • Statek kosmiczny o egzotycznej budowie leci w kierunku Tatooine. Na powierzchni planety atakuje jachty Ratty przemierzające pustynię - jeden z nich niszczy, a kolejny (z Rahi Hutta na pokładzie) porywa. Następnie ukazuje się nam pałac Ratty, gdzie boss światka przestępczego zostaje poinformowany przez swoich najemników o porwaniu syna.
  • Po tej scenie narrator mówi nam, że Ratta postanowił skontaktować się w sprawie odnalezienia syna z Wielkim Władcą Pokoju. Od tego momentu akcja filmu jest ciągła.

Porwanie Edytuj

Koruscant, Gabinet Wielkiego Władcy Tuyet. Przywódca Pokoju wysłuchuje droida-tłumacza Ratty, który kontaktuje się z nim poprzez hologram. Hutt prosi Toa o pomoc w odnalezieniu jego zaginionego Rahi. Po zakończeniu transmisji Mace Windu wyraża swoje niezadowolenie na myśl o współpracy z Rattą, który ma - podobnie jak wielu innych Huttów - reputację przestępcy. Tuyet tłumaczy, że muszą wykorzystać tą okazję, gdyż dzięki temu będą mogli wynegocjować z Rattą traktat, pozwalający armii Tohroków swobodnie poruszać się po terytorium kontrolowanym przez klany Huttów. Okazuje się jednak, że żaden Toa nie może podjąć się tej misji, gdyż wszyscy są rozsiani po całej galaktyce. Najbardziej dostępni okazują się Tirian i Obi-Wan Kenobi, którzy walczą w tej chwili na planecie Christophsis. Władca nakazuje niezwłocznie skontaktować się z nimi.

Orbita Christophsis. Admirał Wullf Yularen rozmawia z hologramami mistrzów Toa i mówi im, że nie może skontaktować się z Obi-Wanem i Tirianem z powodu awarii systemu komunikacyjnego. Legendia prosi go o wysłanie pustego statku zaopatrzeniowego z posłańcem do rycerzy Toa, gdyż wiadomość jest bardzo ważna a czas nagli.

Bitwa o Christophsis Edytuj

Zobacz główny artykuł: Bitwa o Christophsis

Trwa bitwa o Christophsis. Uciśnione oddziały Pokoju atakuje druga fala wojsk Separatystów. Obi-Wan i Tirian postanawiają się rozdzielić. Kenobi zostaje wraz z komandorem Codym i resztą klonów na barykadach, podczas gdy Ta-Toa wraz z Rexem i oddziałem żołnierzy zachodzą jednostki Separatystów od innej strony. Gdy Tirian powstrzymuje blasterowe bolty jednej z większych maszyn, Obi-Wan wydaje rozkaz do ataku. Trwa zacięta walka, straty są po obu stronach. W końcu Whorm Loathsom - generał Separatystów - wydaje rozkaz do odwrotu, starając się uchować swoje wojska od pocisków republikańskich ciężkich dział.

W pobliżu jednostek Pokoju ląduje samotny transportowiec, wysłany przez admirała Yularena. Wychodzi z niego młoda Togrutanka - Ahsoka Tano, uczennica Toa. Przekazuje Uarowi i Kenobiemu wiadomość od mistrza Legendia, który wzywa ich natychmiast do Świątyni Toa na Koruscant. Mówi też, że została przydzielona Tirianowi jako padawanka, w co rycerz Toa nie może uwierzyć i oburza się. Toa postanawiają odłożyć tą sprawę na później.

Wkrótce nadchodzi kolejna fala wojsk Separatystów - tym razem chroniona przez rozciągające się nad nią pole siłowe, z każdą chwilą powiększające się. Bohaterowie po raz kolejny się rozdzielają. Podczas gdy Obi-Wan walczy z klonami na barykadach, Tirian i Ahsoka przedostają się w pobliże generatora pola siłowego Separatystów, ukryci w skrzynce. Po drodze staczają pojedynek wpierw z droideką, a następnie z droidami strzegącymi generatora. Ahsoce z trudem udaje się podłożyć ładunki wybuchowe pod konstrukcję.

Tymczasem sytuacja żołnierzy-klonów staje się dramatyczna. Obi-Wan w pewnym momencie poddaje się i prosi Whorma Loathsoma o czas na omówienie warunków kapitulacji. Zagaduje dowódcę Konfederacji, starając się zyskać na czasie, ale ten orientuje się w zamiarach mistrza Toa. Zdenerwowany Loathsom żąda od Kenobiego aby odwołał wojska Pokoju, lecz w tym momencie pole siłowe chroniące Separatystów znika, zniszczone przez Tiriana i Ahsokę. Ciężkie działa Pokoju niszczą czołgi i droidy Separatystów, a Obi-Wan wyrywa się maszynom Whorma, który po chwili kończy jako więzień.

Tirian pociesza przygnębioną Ahsokę - może być jego padawanką. Wspólnie udają się na spotkanie z mistrzem Legendianem, który zdążył już przybyć na planetę. Wyjaśnia rycerzom, że Rahi Ratty został porwany i bardzo ważnym dla Pokoju jest, aby go odzyskać i zyskać przychylność klanów Huttów. Obi-Wan ma lecieć na Tatooine, by negocjować z Rattą, podczas gdy Tirian i Ahsoka wraz z oddziałami klonów na Teth - planetę, na której Toa i Republika podejrzewają, że jest przetrzymywany Rahi Hutta. Po odejściu Uara i Tano, Legendian zdradza Obi-Wanowi, że młody rycerz dostał ją pod swoją opiekę na próbę.

Wydarzenia na Teth Edytuj

Od wywiadu klonów Tirian oraz Ahsoka dowiedzieli się, że Rahi Ratty jest przetrzymywany w klasztorze B'omarr na planecie Teth. Natychmiast tam wyruszyli. Już w powietrzu, lecąc kanonierkami typu LAAT zostali zaatakowani przez droidy. Aby dostać się na wzgórze zarówno klony jak i Toa musieli odbyć wspinaczkę. Pierwszy na szczyt dotarł młody Uar i zniszczył większość obecnych tam robotów bojowych. Gdy wszystkie droidy zostały zniszczone, weszli do klasztoru. Wejścia pilnował kapitan Rex, a oboje Toa ruszyli szukać małego Rahi.

Gdy Rahi Ratty, Bron został odnaleziony, Tirian padawance powierzył obowiązek opieki nad nim. Ahsoka zauważyła, że mały jest chory i potrzebuje lekarstwa. Tirian skontaktował się z Obi-Wanem i zameldował mu o sukcesie misji. W tym momencie jednak zauważone zostały oddziały droidów szykujące się do ataku, więc poinformował Mistrza, który obiecał pomoc. Z pomocą R2-D2 padawanka znalazła tylne wyjście. Gdy jednak dotarła pojawiła się Mroczna Toa, Asajj Ventress, jednak Tirian przybył padawance z pomocą, a następnie razem z Ahsoką polecieli do pobliskiego statku na zamieszkujących planetę skrzydlatych Gukko.

Mniej więcej w tym czasie zjawił się Obi-Wan wraz z Venatorem i wsparciem. Wylądował na planecie i sądząc, że Tirian znajduje się w samym sercu bitwy rozpoczął walkę z droidami Separatystów. On także napotkał Ventress, ale po krótkiej walce uciekła na jednym z latających droidów. Tirian oraz Ahsoka lecący starym statkiem nie mogli wylądować na Venatorze z powodu natarcia droidów, więc postanowili sami lecieć na Tatooine. Będąc w nadprzestrzeni Ahsoka zdołała odnaleźć na statku lekarstwo, dzięki czemu mały Rahi poczuł się lepiej i przestała istnieć już obawa, że umrze, a Ratta sprzymierzy się z Separatystami.

Na Tatooine Edytuj

Tirian kazał R2 najpierw naprawić działka, a dopiero później zająć się tarczami. Gdy wyszli z nadprzestrzeni nieco tego pożałował, ponieważ został zaatakowany przez dwa myśliwce Separatystów. Udało mu się z nimi poradzić, ale statek został uszkodzony w takim stopniu, że musiał odbyć awaryjne lądowanie. Na powierzchni planety wyczuł aurę Ciemnej Energii i rozdzielił się ze swoją padawanką. On wziął koszyk z kamieniem, a w rzeczywistości małego Rahi miała Ahsoka.

Dobrze postąpił ponieważ po drodze został zaatakowany przez hrabiego Dooku, któremu udało się przeciąć koszyk sądząc, że zabił Rahi Ratty. Gdy Tirian pokazał mu zawartość koszyka, Lord Ixanian połączył się ze swoimi MagnaGuardami i pokazał Tirianowi, że jego adeptka nie jest w stanie poradzić sobie z droidami. Uar zostawił więc Tyranusa, a sam ruszył na jego ścigaczu w stronę pałacu Ratty.

Ahsoka rzeczywiście miała kłopoty, MagnaGuardy były dla niej trudnymi przeciwnikami. Udało jej się pokonać jednego i zsunęła się ze zbocza. Zobaczyła swojego mistrza na ścigaczu i zawołała go , ale nie usłyszał. Z wielkim trudem udało jej się zniszczyć dwa pozostałe, przy czym ostatniego dopiero za drugim razem, jako żę po odcięciu głowy droid nadal funkcjonował. Po wszystkim dotarła do pałacu Ratty, gdzie był już Tirian. Dowiedziała się, że oboje jakoby są odpowiedzialni za porwanie syna Ratty i mają zostać zabici.

Finał Edytuj

Na Koruscant Padmé dowiedziała się o całej sprawie i postanowiła sama także zacząć działać. Udała się do przyjaciela Ratty - Zira. Na miejscu chciała wyjaśnić całą sprawę, ale najwyraźniej on nie wierzył, że to Separatyści porwali Rahi Ratty. Została odprowadzona do wyjścia, udał jej się jednak wrócić i zobaczyła, że Ziro rozmawia z holograficznym wizerunkiem hrabiego Dooku i pojęła, że Ziro uczestniczy w spisku. Została jednak odkryta i uwięziona, zdołała jednak poinformować G-3NI o uwięzieniu.

Później usłyszała głos Threeni w korytarzu i łomot wyważanych drzwi. Do lokalu Zira wpadł oddział klonów, a za nimi złoty droid Padmé. Pani senator została uwolniona, Ziro zdemaskowany, a Ratta poinformowany o oszustwie swego przyjaciela. Tym samym nad Tirianem i Ahsoką przestało wisieć już widmo śmierci, a Hutt udostępnił nawet Zewnętrzne Rubieże Armii Pokoju. Para Toa pomyślnie wykonała misję.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki