FANDOM

Trzy podstawoweEdytuj

Trzy Części – trzy podstawowe części każdego stworzenia.

CiałoEdytuj

Mu-swa-wi, inaczej Ciało – część fizyczna, materialna. Ciało pełni również funkcję łączenia umysłu i duszy. Wiąże je ścisłą więzią i łączy w całość razem z sobą. Przestawiane jest jako beżowy kontur ciała, najczęściej widziany z boku. Jego dodatkową funkcją jest przewodzenie energii.

UmysłEdytuj

Ad-sah, Umysł – część mentalna. Umysł pełni również funkcję trzymania ciała i duszy na wodzach. Trzyma je blisko siebie, aby współpracowały. Przedstawiany jest jako kula lub kwiat o sześciu kolorach tęczy. Jego dodatkową funkcją jest idealna kontrola nad możliwościami fizycznymi.

DuszaEdytuj

Min-an Swa-sah, inaczej Dusza – część duchowa. Dusza pełni również funkcję wzmacniania ciała i umysłu. Wplata w nie uczucia, które je wzmacniają. Przedstawiana jest jako półprzezroczysta, najczęściej niebieskawa, mgiełka, często przypominająca kształtem kwiat. Jej dodatkową funkcją jest całkowita kontrola nad emocjami.

SkupiskaEdytuj

Autor: Kośka

Skupiska – obszary na ciele mające w sobie wiele kanałów energetycznych.

UstaEdytuj

Sha-ne, inaczej Usta – ośrodek mowy i oddechu. Jest najlepszym kanałem Ognia, Wody i Powietrza. Jest to zbiorowisko silnych kanałów i ośrodek mowy. Jest ważny dla każdego, kto wykorzystuje zaklęcia. Ich dodatkową funkcją jest ogłuszający krzyk.

RękaEdytuj

Na-ra, inaczej Ręka – ośrodek dotyku i uścisku. Jest najlepszym kanałem błyskawic, trzecim z kolei kanałem Wody i czwartym z kolei kanałem Ognia. Jest to wielkie zbiorowisko różnych kanałów, dlatego aby używać go w pełni trzeba dobrze kontrolować przepływ energii. Jej dodatkową funkcją jest zagęszczanie mocy.

DłońEdytuj

Mi-ne, inaczej Dłoń – ośrodek zetknięcia. Jest drugim z kolei kanałem błyskawic i drugim kanałem Ognia i Wody. Jest to duże zbiorowisko kanałów, ale rozłożonych na płaskim obszarze, dzięki czemu nie jest trudno przenieść do niej energię. Jej dodatkowymi funkcjami jest zmienianie i osłanianie.

PięśćEdytuj

Me-re, inaczej Pięść – ośrodek ciosu. Jest drugim kanałem Ziemi i trzecim kanałem Ognia. Jest to duże zbiorowisko kanałów, choć stosunkowo łatwo jest przenieść do niej energię. Jej dodatkową funkcją jest nadludzki cios.

NogaEdytuj

Hy-ra, inaczej Noga – ośrodek biegu i uderzenia. Jest najlepszym kanałem Ziemia. Jest to niewielkie zbiorowisko kanałów, dlatego nie jest aż tak trudno je kontrolować. Jej dodatkową funkcją jest nadludzki kop.

StopaEdytuj

Ra-na, inaczej Stopa – ośrodek chodu i skoku. Jest drugim kanałem Powietrza. Jest to małe zbiorowisko kanałów, jednak trudno jest skupić energię w tak często używanym kanale. Jej dodatkową funkcją jest nadludzki skok.

ManachiEdytuj

Autor: Kośka

Manachi (mana – energia wewnętrzna, chi – Iskra Życia) – najważniejsze punkty w ciele. Odpowiadają za życie każdej istoty, w szczególności rozumnych.

KoronaEdytuj

Korona
Manachi-korona.gif
Typ Manachi, kwiat
Kolor fioletowy lub biały
Mantra Sah-ra
Skojarzenie Władza

Sah-ra (Saha-srara), inaczej Korona, ośrodek dumy, wyższości i poczucia wartości siebie. Jest przedstawiana jako wielopłatkowy jasnofioletowy lub biały kwiat, przecięty na pół. Znajduje się na samym szczycie głowy, przedstawiana jest nieco nad nim. Jej dodatkową funkcją jest świadomość mocy innych Manachi.

  • Działanie harmoniczne
    • Poczucie wartości siebie
    • Stabilność
  • Działanie dysharmoniczne
    • Egocentryzm
    • Nadmierna pewność siebie
  • Blokada
    • Nieśmiałość

OkoEdytuj

Oko
Manachi-oko.gif
Typ Manachi, oko
Kolor fioletowy
Mantra Ad-na
Skojarzenie Trzecie Oko

Ad-na (Adź-na), inaczej Oko, ośrodek poznawania i rozpoznawania. Jest przedstawiana jako fioletowy oko o trójkątnej źrenicy, z dwoma płatkami po obu stronach. Znajduje się nieco nad brwiami. Jest najważniejszą Manachi dla magów. Kieruje pracą innych Manachi. Jej dodatkowymi funkcjami jest większość zdolności magicznych.

  • Działanie harmoniczne
    • Dobra pamięć
    • Współpraca Manachi
  • Działanie dysharmoniczne
    • Kojarzenie każdego według szczegółu
    • Konieczność świadomego kontrolowania Manachi
  • Blokada
    • Trudność z zapamiętywaniem i rozpoznawaniem
    • Nieskoordynowanie działania Manachi

GardłoEdytuj

Gardło
Manachi-gardlo.gif
Typ Manachi, słońce
Kolor niebieski
Mantra Wi-sha
Skojarzenie Zaklęcie

Wi-sha (Wisu-dha), inaczej Gardło, ośrodek kreatywności i komunikacji. Jest przedstawiany jako niewielkie błękitne słońce, czasami z kołem wpisanym w trójkąt wewnątrz. Znajduje się u podstawy szyi. Pozwala wypowiadać prawdziwe zaklęcia. Jej dodatkową funkcją jest zdolność wyrażania się bez słów.

  • Działanie harmoniczne
    • Umiejętność wyrażania się
    • Elokwencja
  • Działanie dysharmoniczne
    • Gadatliwość
    • Potrzeba mówienia
  • Blokada
    • Małomówność

SerceEdytuj

Serce
Manachi-serce.gif
Typ Manachi, kwiat
Kolor zielony lub złoty
Mantra An-ha
Skojarzenie Pocałunek

An-ha (Ana-hata), inaczej Serce, ośrodek pozytywnych emocji. Jest przedstawiana jako zielony, rzadziej złoty kwiat z sześcioramienną gwiazdą. Znajduje się na wysokości płuc. Jej zablokowanie powoduje pesymistyczne myślenie. Odpowiada za miłość, współczucie i poświęcenie. Jej dodatkową funkcją jest uzdrawianie.

  • Działanie harmoniczne
    • Poczucie wartości siebie
    • Stabilność
  • Działanie dysharmoniczne
    • Egocentryzm
    • Nadmierna wiara w swoje powodzenie
  • Blokada
    • Nieśmiałość

SłońceEdytuj

Słońce
Manachi-slonce.gif
Typ Manachi, słońce
Kolor żółty
Mantra Min-ra
Skojarzenie Laska

Min-ra (Mani-pura), inaczej Słońce, ośrodek osobowości i wewnętrznej siły. Jest przedstawiana jako żółte słońce, czasami z trójkątem wewnątrz. Znajduje się nieco poniżej żeber. Jej zablokowanie powoduje niezdecydowanie w swoich działaniach. Jej dodatkową funkcją jest kontrola żywiołów.

  • Działanie harmoniczne
    • Asertywność
    • Posiadanie własnego zdania
  • Działanie dysharmoniczne
    • Obcowanie się
    • Nie przyjmowanie poglądów innych
  • Blokada
    • Niezdecydowanie

MiednicaEdytuj

Miednica
Manachi-miednica.gif
Typ Manachi, kwiat
Kolor pomarańczowy
Mantra Swa-na
Skojarzenie Dwie płcie

Swa-na (Swad-hisz-thana), inaczej Miednica, ośrodek emocji i magnetyzmu. Jest przedstawiana jako pomarańczowy kwiat z pierścieniem wewnątrz. Znajduje się w okolicy miednicy. Jej zablokowanie powoduje zimno duchowe. Jej dodatkową funkcją jest otwartość, również magiczna.

  • Działanie harmoniczne
    • Kontrolowanie emocji
    • Optymizm
  • Działanie dysharmoniczne
    • Nadpobudliwość
  • Blokada
    • Oziębłość
    • Lekceważenie uczuć innych

KorzeńEdytuj

Korzeń
Manachi-korzen.gif
Typ Manachi, kwiat
Kolor czerwony
Mantra Mu-hra
Skojarzenie Wilk

Mu-hra (Mula-dhara), inaczej Korzeń, ośrodek kontaktu ze światem fizycznym. Jest przedstawiana jako czerwony czteropłatkowy kwiat, czasami z kwadratem wewnątrz. Znajduje się w okolicy kości ogonowej. Odpowiada za pierwotne uczucia. Jej dodatkową funkcją jest niezwykła sprawność fizyczna.

  • Działanie harmoniczne
    • Poczucie bezpieczeństwa
    • Szacunek dla natury
  • Działanie dysharmoniczne
    • Agresja
  • Blokada
    • Oziębłość
    • Odcinanie się od natury

Więcej z Fandomu

Losowa wiki