FANDOM

Wyspy
Wszechświat Matoran
Techno-Nui | Zero-Nui | Zya-Nui | Kir–nui | Ka-nui | Spoko-nui|Le-nui
Alternatywny Wszechświat
Brak
Inne Wyspy
Igni-Nui | Ru-nui| Keo-Nui
Karun
Kano-Nui | Zaron-Nui
Lakoro (Biokoro)
Therra-Nui | Mataxia | Vari-Nui

Bara Magna to planeta, znajdująca się na Ścianie Gwiazd.

Bara Magna jest nazwą świata nadaną przez osadników Agori oraz nazwą ogromnej pustyni, która pokrywa większość planety. Jest to surowe i trudne do życia miejsce o ograniczonych zasobach. Bezpieczeństwo można znaleźć tylko w osadach rozproszonych na pustynnych piaskach.

Bara Magna stanowiła dawniej część większego świata, zanim straszliwa katastrofa podzieliła planetę na trzy części. Bara Magna jest największą z nich, a dwie pozostałe są jej księżycami. Na Bara Magna żyje wielu jej rdzennych mieszkańców, jednak niektórzy zostali tutaj uwięzieni po rozdzieleniu planety.

Na Bara Magna znajduje się pięć głównych osad: Vulcanus, Iconox, Tesara, Tajun i Roxtus. Pustynne tereny między nimi zamieszkują koczownicze plemiona łowców kości, przypominający bestie Vorox i Zesk oraz inne niebezpieczne pustynne stworzenia. Mimo to handlarze Agori i wojowniczy Glatorianie często podróżują przez piaski z obowiązku lub chęci uzyskania korzyści.

Południowa część Bara Magna jest najbardziej zaludniona i skupia wszystkie znane osady. Skrall, mieszkający obecnie w osadzie Roxtus, żył daleko na północy, jednak z nieznanych powodów wrócił na południe. Nie wiadomo, czy ktokolwiek mieszka w wulkanicznym regionie za Górami Czarnokolczastymi.

Na Bara Magna występują pojazdy mechaniczne, jednak przez pustynię najczęściej przeprawia się na wierzchowcach lub wozach ciągniętych przez zwierzęta. *Piasek i słońce powodują częste awarie pojazdów. Jeśli ktokolwiek zaginie na pustyni, rzadko dożywa następnego poranka.

Historia Edytuj

Bara Magna była kiedyś częścią większej planety, lecz po wielkim katakliźmie rozpadła sie ona na trzy części. Bara Magna to największa z nich, dwie pozostałe są jej księżycami.

Voroxy i Zeski, gotowe pustelnicze plemię powoli przekształcili się w dzikich. Dodatkowo pogorszyła się dostępność wody i pomogła stworzyć system socjalny. Agori, złączeni w plemiona, zaczęli wynajmować Glatorian, którzy zaczęli walczyć o źródła wody.

Krajobraz Edytuj

Bara Magna kiedyś posiadała rzeki, jednak teraz w większości pokryta jest pustyniami i nie posiada oceanów ani większych zbiorników wodnych. Ma za to dużo oaz. Na Bara Magna nic nie jest stworzone z Protodermis. Czerwona Gwiazda jest słabo widoczna z tej planety. Występują tu organiczne kreatury, oraz niebezpieczna flora i fauna.

Znamy 6 wiosek na Bara Magna:

Inne MiejscaEdytuj

GospodarkaEdytuj

Gospodarka Bara Magna opiera się na wymianie dóbr i usługach. Np. jeśli ochraniasz czyjąś karawanę, w zamian otrzymasz coś od zleceniodawcy - narzędzia, zbroje, wodę, jedzenie lub cokolwiek wartościowego co mógłbyś wymienić gdzie indziej.

SpołeczeństwoEdytuj

Plik:Bara Magna2.png

Społeczeństwo, jeśli chodzi o Glatorian (wojowników), funkcjonuje mniej więcej tak: Ja mam wioskę i Ty masz wioskę. Pewnego dnia mój Agori natknie się na oazę pomiędzy naszymi wioskami. Roszczę sobie do niej prawa, ale Ty również, gdyż nie ma możliwości udowodnienia, kto zobaczył tę oazę pierwszy. W wielu miejscach mogłoby doprowadzić to do wojny (woda jest bardzo cenna na pustyni), ale nie na Bara Magna. Ja wysyłam swoich Glatorian, a Ty swoich i walczą. Kto wygra, jego wioska otrzyma prawa do oazy. System ten został stworzony, by wioski nie marnowały istnień i zasobów na wojnach.

Pojazdy Edytuj

Na Bara Magna istnieją różne pojazdy, gdyż przed Kataklizmem była tam technologia, która przetrwała.

TriviaEdytuj

  • Wielkie Istoty wzorowały się na mieszkańcach Bara Magna, gdy tworzyli mieszkańców Wszechświata Matoran.
  • Na Bionicle.com.pl Bara Magna została pokazana.
  • Na tą nazwę natknęli się Toa Hagah kiedy zeszli pod Koloseum.
  • Toa Hagah i Miserix znaleźli pod Koloseum ciała dwóch Bara Magnan.
  • Mieszkańcy Bara Magna są w 85% organiczni, a tylko w 15% mechaniczni.

Zobacz Też Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Szablon:MajorLocationsNav Szablon:Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki